Bästa supporten fastighetssystem
Support

Få hjälp av riktiga människor

Hälften av våra medarbetare jobbar som kundguider och hjälper våra kunder med stort som smått. När många andra företag väljer att spara in på personlig support och istället hänvisar kunderna till FAQ, användarforum och chattbotar, går vi i motsatt riktning. Vi vill ha mycket kontakt med våra kunder – prata med dem och guida dem rätt när det behövs. Det hjälper oss att förstå vad våra kunder behöver – en förutsättning för att vidareutveckla vårt fastighetssystem med så relevanta förbättringar som möjligt.

Personlig telefonsupport

Vår personliga och kostnadsfria telefonsupport på 010-602 32 10 är öppen varje vardag klockan 09.00–15.00 med avbrott för lunch. I mars, juni, september och december har vi dock utökade öppettider  i samband med att många av våra kunder kvartalsaviserar. Då svarar våra kundguider på frågor 8.00–17.00.

Våra kundguider – Renée, Ronny, Johan, Lisa, Jennifer och Per-Åke – hjälper dig med allt som rör Real Fastighetssystem. Alla frågor är välkomna! Vi har stort fokus på att hålla väntetiderna så korta som möjligt. Genomsnittlig väntetid ligger just nu strax över två minuter.

Hjälp under övriga tider

Under de tider då vår telefonsupport inte är öppen, kan vi tipsa om följande sätt att få hjälp:

Hjälptexter och videor i programmet

I Real Fastighetssystem finns en stor mängd hjälptexter och videor. Klicka på frågetecknet längst upp till höger så kommer du till vårt användarstöd. Här visas utförliga hjälptexter som är kopplade till den vy du för tillfället befinner dig i. Ofta finns också en instruktionsvideo att titta på.

I användarstödet kan du även hitta en samlad vy över alla instruktionsvideor och få svar på de vanligaste frågorna som ställs till supporten.  Du kan även läsa på om våra plustjänster och ta del av de senaste nyheterna.

Mejla in din fråga

Det går alltid bra att mejla in en fråga till support@real.se.

Ställ din fråga direkt i systemet

Du kan även ställa en supportfråga när du är inne i Real Fastighetssystem. Så snart vi har besvarat din fråga får du en notis. Både frågan och svaret sparas i din användarprofil. Du kan när som helst gå tillbaka och läsa igen om det skulle behövas.

Hur upplever du Reals support?
97 % av våra kunder är nöjda med vår kundsupport.

  • ”Grabbarna och tjejerna i supporten är helt fantastiska. Alltid lyhörda och – måste jag säga – väldigt lösningsorienterade.”

    Referens Real fastighetssystem - Maria Winther, vd på Rådstornet
    Maria Winter
    Rådstornet
  • ”Det är bara att lyfta luren om det är något man undrar över. Supporten är otroligt bra, alla jag pratar med är väldigt serviceinriktade.”

    Helen Spehtz
    Zakrisdal Fastighet
  • ”Supporten är kanske det allra bästa med Real. Det spelar ingen roll om man mejlar eller ringer. Man får alltid snabb och personlig hjälp.”

    Joakim Curenstam
    Interesta
  • ”Real har den bästa supporten som jag någonsin har upplevt”

    Torbjörn Hammarberg
    Coby Fastigheter

Instruktionsfilmer

Här har vi samlat några filmer som guidar dig genom några av våra mest populära plustjänster. Betydligt fler instruktionsfilmer finns att tillgå när du blir Real-kund. Vill du inte titta på filmer för att lära dig olika funktioner i Real Fastighetssystem, går det förstås som alltid bra att slå en signal till våra hjälpsamma kundguider.

Reals bästa tips 1

Sök person, se reskontra och fakturera

Reals bästa tips 4

Skapa och skicka verifikationer